Éppen logótervezés előtt állsz? Arculatot váltasz? Nem tűnik nagy dolognak vagy mégis az?
Ha úgy gondolod, hogy logót tervezni egyszerű feladat, bízom benne, hogy csupán félreértettél valamit, és Te sem hiszed el valójában. Kezdjük az elején! Egy logó nem egy színből, betűkből és néhány vonalból, mintából áll...Belegondoltál már, hogy a logó egyenlő a márkával? Amit a márkáról hiszel, gondolsz, azt a logó közvetíti. A tervezés folyamata rengeteg gondolatot, művésziséget, tervet takar. Amikor megbíznak egy logó megtervezésével, meg kell ismerned a tulajdonost, a terméket vagy szolgáltatást, az üzenetet és a célokat egyaránt. MINDENT tudnod kell, hiszen ezen múlik minden, mennyire tudsz azonosulni a márkával, mennyire hiszed el, mennyire tudod elhitetni másokkal az üzenetet.
Nézzük meg 3 márkánál, ez hogyan működik a gyakorlatban!
1. Legyél egyszerű! - NIKE
Ne a logótervezésnél próbáld bizonyítani, mennyire jó grafikus vagy. Nem itt kell felsorakoztatni illusztrációs képességeid és tipográfiai készségeid sorát. Sokszor a logó nem is igényli a márka nevét vagy a szlogent sem.
Nézzük meg a Nike logóját!
Egy bonyolult logót nehéz azonosítani és a célközönséged sem biztos, hogy meg tudja jegyezni. A Nike logóját egyszerű megjegyezni, azonosítani és kötni valamihez.
2. Legyél színes! - APPLE
Ha a logód a színes plakátokon elveszik, viszont egy egyszerű kulcstartón vagy egy fehér bögrén egyszerűen pocsékan mutat, akkor biztos nem találtad el az arany középutat!
Egy logónak jól kell mutatni a fehér-fekete-színes alapokon is!
Nézd meg az Apple logóját, és látod, mennyire fontos ez a szempont is.
3. Legyél egyedi! - APPLE
Az Apple ismét csak jó példája az egyszerű azonosíthatóságnak. Nézd meg egy alma képét! Szerinted finom? Biztosan! Egyedi? Tuti, hogy nem. - Oké, akkor harapjunk bele! Most már egyedi!
Egy icipici változtatás az unalmasból ikonikus magasságokba emel.
4. Egyedi tipográfia - Coca Cola
Amikor csak betűket használsz egy logónál, akkor nagyon figyelj oda, hogy valóban egyedi legyen! Egyedi vonalak, egyedi görbék! Ha a Coca Cola logóját megnézed, semmi más nem jut eszedbe róla, nem tudod mással azonosítani, mint magával a Coca Colácal! Nincs még egy ilyen!
És most elkezdheted átgondolni, milyen logót is szeretnél...