Zen Cloud

PR - Marketing - Social Media

Leáldozott az impulzusvásárlásnak!

2020. szeptember 03. 12:25 - Zsanett Bolgár

A koronavírus számtalan területen hozott változást, cégek mutatói szöktek az egekbe vagy éppen süllyedtek a mélybe... A hatás azóta is tart, és csak megsaccolni tudjuk, mikor fog véget érni, és mekkora pusztítással jár a gazdaságban. A marketinget sem kerülte el az átalakulási hullám, többek között a koronavírus nem várt és kiszámíthatatlan következményei között szerepel az impulzusvásárlás visszaszorulása. Ideje stratégiát váltani!

4274078.jpgMi is az az impulzusvásárlás?

A marketingben ismeretes definíció szerint az impulzusvásárlás erősen emocionális (érzelmi) tényezők hatására jön létre, az adott szituációtól függő, előre nem tervezett döntés.

Felhozok egy egyszerű példát a könnyű megértés érdekében:

Betérünk egy benzinkútra, mert fogytán van az üzemanyagunk. A tankolás után kifizetnénk az üzemanyag árát, és már robognánk is tovább....De ez az esetek nagy többségében nem így történik, hiszen jól bevált marketing fogás révén frissen sült sütemények és pékáruk illata fogad bennünket, és ha éhesek vagyunk, ha nem, bizony nagy valószínűséggel vásárolni fogunk belőlük. Az érzékeink fogságában élünk, amit a kereskedők sikeresen ki is használnak. 

Kanyarodjunk vissza az eredeti témára, miszerint a koronavírus hatására visszaszorulhat az impulzusvásárlás. Miért gondolom ezt? A koronavírus hatására 3 hónapra saját lakásunk, házunk, illetve egy erőteljesen szűkített külső környezet rabjai lettünk. Az élet lassan visszatér a normális kerékvágásba, de mindenki érzi, hogy valami visszafordíthatatlanul megváltozott. Óhatatlanul is feltesszük a kérdést, szükségem van-e erre? Ami eddig magától értetődően ment, túlfogyasztást eredményezett, az AKAROM, EZ IS KELL, MÉG EZT IS HOZZÁRAKOM, NEKI IS VAN, NEKEM IS KELL elvek, a felesleges kacatok és darabok vásárlása kezd alábbhagyni.

Hiába már a napi szinten elárasztó hírlevél tömeg vagy az innen onnan felugró reklámok hada, a vásárló tudatosodni kezdett. Az impulzusvásárlás helyett a hangsúly lassan-lassan áttevődik a tudatos vásárlásra. Az egyén vásárlását már nem a pillanatnyi benyomások határozzák meg, sokkal inkább nyúl a szükséges dolgok felé. Nem veszik már meg a 2. teljesen felesleges darabot csak azért, mert olcsóbban kínálják.

Hogy mikor válik tömegessé a megváltozott vásárlási tendencia, nem lehet pontosan tudni, de jobb felkészülnie a változásra!

desktop-table-office_53876-42947.jpg
6 tipp, amelyet építs be, ha szeretnéd, hogy vállalkozásod és kínált termékeid később is a piac meghatározói lehessenek:

  1. Kínálj olyan termékeket, amelyekre a vásárlónak valóban szüksége van! Ha úgy érzed, hogy terméked nem ebbe a kategóriába esik, akkor jöhet a figyelemfelkeltés, érdekessé tétel, esetleg egy csomagkapcsolás! 
  2. Ne kertelj, az igazat, csakis az igazat mondd el a termékeidről!
  3. Légy megújuló és környezetbarát! Marketinged része legyen megmutatni az embereknek, hogy fontos számodra az élhető környezet!
  4. Adakozz! Ha vásárolnak tőled, tudják, hogy pénzük egy része karitatív célokat szolgál.
  5. Az akciók helyett részesítsd előnybe a kedvező csomagajánlatokat, mutasd meg a vásárlódnak, hogy a kiválasztott termék mely más termékeiddel kombinálható vagy egészíthető ki.
  6. Végül, de nem utolsósorban, áramolj a gazdasággal, hagyd, hogy céged flow-ba kerüljön! A rohamtempóban történő változások időben történő felismerése és a megváltozott piaci környezetre való gyors reakció cégeket menthet meg a bedőléstől! Érzékelj, ismerd fel és cselekedj, ezáltal biztosíthatod, hogy az élvonalban maradj!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zencloudmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr2216187982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása