Jogosan szegezem a kérdést a Facebookhoz, mert nyilván csak ott találhatunk választ a kérdésre. Azonban nem hiszem, hogy a válaszadás meg fog történni. Beszélgettem Facebook szakértővel, és megbizonyosodtam róla, hogy nem csupán én tapasztaltam ezt az elmúlt időszakban. Mi van veled, Facebook?
Tapasztaltál Te is elérés csökkenést az utóbbi hetekben?
Kiábrándító látni, hogy egy jól elhelyezett poszt, amelynél jó a szöveg és a képválasztás, rendben van az időzítés és korábban organikusan nagyobb elérésekkel dolgozott az oldalon több bejegyzés is, most alig teljesít valamit. Láttam olyan posztot, amelyik csak 1 elérést hozott (a megjelenése utáni órában néztem meg). Hogy láthatja csupán 1 ember? Miért vannak az oldalnak követői, ha meg sem jelenik náluk a bejegyzés?
Nos, ezek jogos kérdések...
Főleg azoknak, akik nem keveset fizettek eddig is érte, hogy az élvonalban legyenek. Sokuknak a megélhetése, piaci pozíciója függ tőle. Nekik is fontos, hogy az organikus eléréseik jó mutatókat hozzanak, ők tudják, hogy hirdetni is kell, de organikusan is sok emberhez eljuthatnak. Eljuthattak eddig.
Mondhatjuk, hogy reklámozz egyéb felületeken nagyon hangsúllyal, de ahhoz gyökeres változáson kell átmennie egy-egy cégnek, és nem biztos, hogy mindenki készen áll rá.
Az bizonyos, hogy nem elég már a jó szöveg és szuper kép, a hatékony hirdetések használata ma már elengedhetetlen!
Hirdess, hirdess és hirdess! Mindenhonnan ez jön...Fizetünk azért, hogy minél többen lássák a bejegyzéseinket.
De azért nézzük meg, mit tehetünk még a hirdetéseken kívül (amelyekről senkit nem szeretnék lebeszélni, mert tényleges szükséged van rá, ha el szeretnél adni, szolgáltatást szeretnél promotálni a Facebookon keresztül):
5 tipp az organikus elérésekért:
1. Semmiképp se sértsd meg a Facebook közösségi alapelveit! Érdemes áttanulmányoznod, hogy a szövegeid, képeid, stílusod, piaci szereplésed ellene megy-e ezeknek. Ha elolvastad, és mindent a szabályok szerint intézel, akkor kipipálhatod ezt a pontot.
2. Csak olyan témában posztolj, amelyben szereztél már némi jártasságot. Az álhírek terjesztése megint csak negatív fényben tünteti fel az oldalad.
3. Kerüld a hatásvadász címeket és megfogalmazásokat, ne megtévesztéssel szerezz több like-ot!
4. Saját anyagokkal dolgozz! Véletlenül se áraszd el az oldalad más Facebook oldalak tartalmaival, megosztásaival. Az egyediség itt nagyon fontos! Legyenek saját tartalmaid naprakészen!
5. Olyan tartalmakat kell készítened, amelyet szívesen olvasnak követőid, like-olják, megosztják, kommentelnek alá, ha linket teszel be, akkor átkattintanak.
Próbáld meg ezeket, és jelezz vissza, mi változott!